Algemene voorwaarden NM Recruitment

Dit zijn de algemene voorwaarden van NM Recruitment. Je kunt bij ons terecht wanneer je op zoek bent naar een professioneel recruitmentbureau. Neem gerust de tijd om deze algemene voorwaarden door te lezen, zodat je een duidelijk beeld hebt van onze wederzijdse verwachtingen. Heb je toch nog vragen over deze algemene voorwaarden, neem dan contact met ons op:

Adres: De Nieuwe Erven 3, 5431 NV, Cuijk

info@nmrecruitment.nl

KvK: 94957126

Goed om te weten: de (specifieke) afspraken uit een opdrachtovereenkomst of offerte hebben voorrang op deze algemene voorwaarden (mocht er sprake zijn van tegenstrijdigheid).

Artikel 1. Leeswijzer

  1. 1. “NM Recruitment”, “wij”, is de opdrachtnemer.
  2. 2. “Jij” bent de opdrachtgever.
  3. 3. “Kandidaat” is iedere persoon die door mij wordt voorgedragen aan jou.
  4. 4. Met “partijen” wordt naar ons allebei verwezen.
  5. 5. Onder “schriftelijk” wordt in deze algemene voorwaarden ook communicatie per e-mail of app verstaan.

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. 1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en overeenkomst van of met NM Recruitment.
  2. 2. Jouw eigen algemene voorwaarden zijn niet van toepassing.
  3. 3. Afwijkende en/of aanvullende afspraken dienen altijd schriftelijk te worden vastgelegd en gelden enkel voor (dat gedeelte van) de overeenkomst waarvoor de afwijkende afspraak is gemaakt.
  4. 4. Door deze algemene voorwaarden namens een onderneming te accepteren, bevestig je dat je bevoegd bent om de onderneming aan deze voorwaarden te binden.
  5. 5. Klopt er iets uit deze voorwaarden niet helemaal (een bepaling blijkt nietig of vernietigbaar te zijn), dan blijft de rest gewoon gelden.
  6. 6. Deze algemene voorwaarden gelden ook wanneer wij derden betrekken bij de uitvoering van de opdracht.
  7. 7. Als we besluiten onze samenwerking te verlengen, blijven deze voorwaarden ook van toepassing op vervolgopdrachten, tenzij we iets anders overeenkomen.

Artikel 3. Aanbod & totstandkoming overeenkomst

  1. 1. Wij doen vrijblijvend een voorstel. Tenzij anders aangegeven, zit er aan het aanbod een termijn verbonden van 14 dagen. Wees je ervan bewust dat een aanbod en bijbehorende tarieven niet automatisch gelden voor nieuwe of vervolgopdrachten.
  2. 2. Het kan sporadisch voorkomen dat het aanbod een keer een fout bevat. Als het een duidelijke fout betreft (dit noemen ze in de juridische wereld ook wel een “kennelijke vergissing of kennelijke verschrijving”) kunnen wij hier niet aan worden gehouden.
  3. 3. Besluit je na het zien van het aanbod dat je slechts een gedeelte interessant vindt? Laat het ons dan op tijd weten. Wij zijn niet verplicht een gedeeltelijke aanvaarding te accepteren.
  4. 4. Het aanbod is gebaseerd op de informatie die je hebt verstrekt. Je moet ervoor zorgen dat alle benodigde informatie voor de uitvoering van de overeenkomst aan ons wordt geleverd. Je garandeert de juistheid en volledigheid van de verstrekte informatie.
  5. 5. De overeenkomst komt pas tot stand als jij het aanbod schriftelijk hebt goedgekeurd (bijvoorbeeld door schriftelijke ondertekening van een opdrachtovereenkomst of offerte), of wanneer wij uit jouw gedrag mogen afleiden dat wij kunnen starten met de werkzaamheden.
  6. 6. Nadat je ons aanbod hebt geaccepteerd (bedankt daarvoor!), kun je de opdracht niet zonder toestemming wijzigen. Dit geldt ook voor uitbreidingen van de opdracht. Als je een wijziging wilt doorvoeren, bekijken we samen de mogelijkheden. Houd er rekening mee dat wijzigingen invloed kunnen hebben op de prijs en/of de afgesproken deadlines.
  7. 7. Elke opdracht mag door ons kosteloos worden beëindigd indien uit nieuwe informatie blijkt dat (verdere) uitvoering voor ons onder de overeengekomen omschrijving van de opdracht redelijkerwijs onaanvaardbaar zou zijn.

Artikel 4. Wijzigen van deze algemene voorwaarden

  1. 1. Wij kunnen deze algemene voorwaarden van tijd tot tijd wijzigen en/of aanvullen. Wanneer het een ingrijpende wijziging betreft, ontvang je hierover een schriftelijke mededeling van ons en heb je 14 dagen de tijd om eventuele bezwaren aan ons door te geven.

Artikel 5. Aan de slag

  1. 1. Natuurlijk doen wij ons uiterste best voor jou. Het garanderen van resultaten doen wij daarentegen niet, tenzij we dit samen uitdrukkelijk zijn overeengekomen. In principe nemen wij dus enkel een inspanningsverplichting op ons.
  2. 2. Wanneer wij in jouw opdracht een of meerdere kandidaten werven en selecteren, beslis je zelf of je met een voorgestelde kandidaat een arbeidsovereenkomst of een overeenkomst van welke aard dan ook aangaat, en de voorwaarden waaronder dit gebeurt, tenzij uitdrukkelijk is overeengekomen dat wij de selectie voor een vacature geheel zelf afwikkelen.
  3. 3. In geval van werving en selectie zijn wij niet toerekenbaar tekortgeschoten wanneer wij niet binnen de in de opdracht gestelde termijn een potentieel geschikte kandidaat aan jou hebben aangeboden.
  4. 4. Als het nodig is voor een goede uitvoering van de overeenkomst, mogen wij derde partijen inschakelen. Artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 6:76 BW zijn niet van toepassing. Eventuele hiermee verband houdende kosten kunnen voor jouw rekening komen. Dit wordt in het aanbod aan je gecommuniceerd.
  5. 5. De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de door ons aangegeven termijn. Als het lijkt dat we die termijn niet halen, passen we samen de planning aan.
  6. 6. In alle gevallen verkeren wij pas in verzuim, nadat wij eerst schriftelijk in gebreke zijn gesteld, en een redelijke termijn aan ons is gegeven voor nakoming.
  7. 7. Als de opdracht (gedeeltelijk) op locatie plaatsvindt, zorg dan kosteloos voor de faciliteiten die wij redelijkerwijs nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan een toegangspas, flexplek, vergaderruimte, wifi, sanitaire voorzieningen of een uitrijkaart.
  8. 8. Jouw input en medewerking zijn nodig voor een goede samenwerking, zoals het verstrekken van de benodigde gegevens, informatie en materialen. Het is belangrijk dat je snel reageert op vragen of verzoeken van onze kant. Je dient eventuele benodigde content in de door ons aangegeven bestandsvorm en op de voorgeschreven manier te leveren, en bent verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de aangeleverde content. Zorg ervoor dat alles wat je aanlevert, geen inbreuk maakt op de rechten van anderen, inclusief intellectuele eigendomsrechten. Je garandeert dit aan ons en vrijwaart ons in dit verband voor eventuele aanspraken van derden.
  9. 9. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat wij zijn uitgegaan van door jou verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
  10. 10. Wij kunnen de opdracht in verschillende fasen uitvoeren en de uitgevoerde delen afzonderlijk factureren. In dat geval mogen wij de uitvoering van de onderdelen van een volgende fase opschorten, totdat jij de resultaten van de vorige fase schriftelijk hebt goedgekeurd of aan jouw betalingsverplichtingen hebt voldaan.
  11. 11. Eventuele adviezen in het kader van consultancy werkzaamheden worden gegeven met de beste kennis en expertise. Wij aanvaarden echter geen enkele verantwoordelijkheid voor de manier waarop deze adviezen worden opgevolgd.
  12. 12. Als je bij de uitvoering van de opdracht personeel inzet, zorg dan dat zij over de benodigde kennis beschikken voor een goede uitvoering van de opdracht. Ook moet dit personeel gemachtigd zijn om goedkeuring te verlenen wanneer wij hierom vragen.
  13. 13. Soms gebruiken wij producten en diensten van andere partijen voor de uitvoering van de overeenkomst. Je houdt je aan de voorwaarden van deze derden en zal onze redelijke instructies volgen om eventuele overtredingen te voorkomen. Wij geven je schriftelijk door welke voorwaarden van toepassing zijn en verstrekken ze op verzoek. Helaas kunnen wij niet garanderen dat deze derden hun producten en diensten blijven aanbieden tegen dezelfde prijs of onder dezelfde voorwaarden.
  14. 14. Soms is meerwerk nodig, bijvoorbeeld als je tijdens de samenwerking wijzigingen wilt doorvoeren of als er nieuwe informatie beschikbaar komt waardoor wij meer werkzaamheden moet verrichten. Zo gaan wij om met meerwerk: Wij informeren je hierover; Wij brengen het meerwerk in rekening op basis van ons gebruikelijke uurtarief.
  15. 15. Verandert er iets tijdens onze samenwerking, dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je dit zo snel mogelijk aan ons doorgeeft.
  16. 16. Wij zijn niet verplicht om door ons ontwikkelde materialen, zoals vacatureteksten, na afloop van de samenwerking te bewaren.
  17. 17. Jij bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de naleving van relevante wet- en regelgeving tijdens de uitvoering van de overeenkomst.
  18. 18. Je geeft aan ons toestemming om jouw (bedrijfs-)naam, merk en/of logo te gebruiken voor onze promotionele doeleinden en/of voor de werving van kandidaten.
  19. 19. Voor de uitvoering van werving en selectie werkzaamheden vindt regelmatig uitwisseling van persoonsgegevens plaats, met name van kandidaten. Beide partijen zijn verplicht om deze gegevens vertrouwelijk te behandelen, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en aanverwante wet- en regelgeving.
  20. 20. Wij hanteren een non-discriminatie- en ethisch beleid voor onze werving- en selectiediensten. De details van dit beleid worden beschreven in Artikel 6.
  21. 21. In het kader van onze dienstverlening kunnen wij gebruik maken van AI-tools, zoals ChatGPT, om processen te verbeteren en efficiënter te werken.
  22. 22. Wij zijn het beste te bereiken tijdens kantooruren. Mocht er niemand van ons bereikbaar zijn, dan streven we ernaar om de eerstvolgende werkdag bij je terug te komen. Indien wij door onvoorziene omstandigheden of overmacht niet bereikbaar zijn of onze werkzaamheden niet op de gebruikelijke manier kunnen uitvoeren, zullen wij dit zo snel mogelijk aan je doorgeven.
  23. 23. Op ons verzoek dien je een afwijzing van een kandidaat schriftelijk toe te lichten aan ons en/of de kandidaat.
  24. 24. Wij zijn niet verplicht om door ons geschreven vacatureteksten door jou te laten controleren, wijzigen of verwijderen, tenzij wij jouw bedrijfsnaam expliciet in de tekst vermelden.
  25. 25. Je levert alle informatie die redelijkerwijs nodig is voor ons om een opdracht uit te kunnen voeren. Denk maar aan statusupdates omtrent vacatures. Geef wijzigingen in vacatures (bijvoorbeeld aanpassingen aan vereisten of het cancellen of on hold zetten van vacatures) tijdig aan ons door, zodat wij niet onnodig werkzaamheden verrichten.
  26. 26. Wij nemen een vacature enkel in behandeling nadat we een intakegesprek voor die vacature hebben gedaan. Op deze manier is de opdracht helder en kunnen wij efficiënter werven voor jouw vacature.

Artikel 6. Non-discriminatie en ethisch beleid

  1. 1. NM Recruitment hanteert een strikt non-discriminatiebeleid. Wij maken geen onderscheid op basis van leeftijd, geslacht, genderidentiteit, seksuele geaardheid, etniciteit, religie, handicap, burgerlijke staat of enige andere grond beschermd door wetgeving.
  2. 2. Onze werving- en selectiediensten worden uitgevoerd in overeenstemming met de hoogste ethische normen. Dit betekent dat wij altijd eerlijk, transparant en respectvol omgaan met zowel opdrachtgevers als kandidaten.
  3. 3. Wij streven naar inclusieve wervingsprocessen en moedigen diversiteit aan binnen de door ons voorgestelde kandidaten.
  4. 4. NM Recruitment behoudt zich het recht voor om opdrachten te weigeren die niet in overeenstemming zijn met dit beleid.
  5. 5. Heb je een klacht met betrekking tot de naleving van dit beleid? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten via e-mail. Wij zullen deze klachten zorgvuldig onderzoeken en opvolgen.

Artikel 7. Prijzen en betalingsvoorwaarden

  1. 1. Genoemde prijzen zijn altijd in euro’s en exclusief btw en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd. Voor onze dienstverlening hanteren wij, tenzij anders afgesproken, de volgende betalingsstructuren: Werving & Selectie: De vergoeding wordt gebaseerd op een succes-fee. Dit kan een vast bedrag zijn of een percentage van het bruto jaarsalaris van de geplaatste kandidaat. De hoogte hiervan wordt vooraf met jou afgesproken. Consultancy: De vergoeding wordt gebaseerd op een uurtarief, waarvan de hoogte vooraf met jou wordt overeengekomen. Er is een wervings- en selectievergoeding verschuldigd zodra er een overeenkomst tot stand komt tussen jou en een kandidaat. Onder een geplaatste kandidaat wordt verstaan: een kandidaat die binnen 12 maanden na introductie door ons een overeenkomst aangaat met jou. De wervings- en selectievergoeding is ook verschuldigd wanneer je in eerste instantie een kandidaat afwijst en vervolgens alsnog een overeenkomst aangaat met de kandidaat.
  2. 2. Betaling dient te worden voldaan binnen 14 dagen na de factuurdatum. Je stemt in met elektronische facturatie.
  3. 3. Bij uitblijven van tijdige betaling behouden wij ons het recht voor om de dienstverlening op te schorten totdat het volledige bedrag is betaald.
  4. 4. Jij bent verantwoordelijk voor de betaling van door ons gemaakte onkosten. Dit wordt in het aanbod aan je gecommuniceerd, zodat je weet waar je aan toe bent.
  5. 5. Je dient de factuur te betalen zonder korting, verrekening of opschorting. Bezwaren tegen een factuur schorten jouw betalingsverplichting niet op.
  6. 6. Wij hebben het recht om onze prijzen te wijzigen. Gedurende de in het aanbod vermelde termijn worden de prijzen niet verhoogd, behalve wanneer er wijzigingen zijn in de btw-tarieven. Wij kunnen onze prijzen ook verhogen als tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen of verwachte hoeveelheid werk zodanig is onderschat bij het sluiten van de overeenkomst, dat redelijkerwijs niet van ons kan worden verwacht de werkzaamheden tegen de oorspronkelijk overeengekomen prijs uit te voeren, en dit niet aan ons te wijten is.
  7. 7. Wij kunnen om een vooruitbetaling vragen. In dat geval beginnen wij pas met onze werkzaamheden op het moment dat we de vooruitbetaling hebben ontvangen.
  8. 8. Wij verwachten dat je een betaling op tijd voldoet. Mocht de betaling onverhoopt aan je aandacht zijn ontsnapt, sturen we eenmalig een herinnering. Als betaling na 7 dagen nog steeds uitblijft, zijn wij helaas genoodzaakt wettelijke rente en buitengerechtelijke en gerechtelijke (incasso)kosten, zoals kosten voor deurwaarders en incassobureaus, in rekening te brengen.

Artikel 8. Vertrouwelijkheid

  1. 1. Beide partijen zijn verplicht vertrouwelijk om te gaan met informatie waarvan zij weten of redelijkerwijs moeten begrijpen dat deze vertrouwelijk van aard is, tenzij een wettelijk voorschrift of rechterlijke uitspraak openbaarmaking vereist. Vertrouwelijke informatie omvat in ieder geval de informatie die wordt verstrekt in het kader van de overeenkomst, waaronder – maar niet beperkt tot – tarieven en (persoons)gegevens van kandidaten. Partijen verplichten zich om dezelfde geheimhoudingsplicht op te leggen aan medewerkers die betrokken zijn bij de uitvoering van de overeenkomst, evenals aan ingeschakelde derden.
  2. 2. Het is jou niet toegestaan om informatie van kandidaten door te sturen aan derde partijen, tenzij hiervoor vooraf expliciete toestemming is verkregen.

Artikel 9. Duur en beëindiging van de overeenkomst

  1. 1. De overeenkomst tussen partijen wordt aangegaan voor de duur van de opdracht, tenzij uit deze voorwaarden of de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
  2. 2. Wij hebben het recht om de overeenkomst met jou te beëindigen als wij redelijkerwijs van mening zijn dat voortzetting van de overeenkomst niet langer mogelijk is. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij niet-nakoming van afspraken door jou of onvoorziene omstandigheden. In dat geval worden de door jou gedane betalingen gerestitueerd, tenzij de beëindiging aan jou is toe te rekenen. Je hebt geen recht op een aanvullende schadevergoeding.
  3. 3. Je kunt de overeenkomst voor bepaalde tijd niet (tussentijds) annuleren, tenzij anders overeengekomen. Een overeenkomst die is aangegaan voor onbepaalde tijd, kun je annuleren met een opzegtermijn van 30 kalenderdagen.

Artikel 10. Aansprakelijkheid en beperkingen

  1. 1. Is er iets verkeerd gegaan? Dan is het belangrijk om te weten dat onze aansprakelijkheid beperkt is.
  2. 2. Onze aansprakelijkheid voor eventuele schade als gevolg van een onrechtmatige daad, een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, of op andere wijze, is uitgesloten.
  3. 3. Wij zijn in ieder geval niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals gederfde winst, gemiste besparingen, reputatieschade, gevolgschade, verminderde goodwill, verlies van bestanden of gegevens, of schade door bedrijfsstagnatie.
  4. 4. Wij zijn ook niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden, wanneer een door ons voorgestelde kandidaat geen arbeidsovereenkomst of welke overeenkomst dan ook met jou wenst aan te gaan, of wanneer een aangegane overeenkomst (voortijdig) wordt beëindigd. Evenmin zijn wij aansprakelijk wanneer een kandidaat niet aan de door jou gestelde eisen en verwachtingen blijkt te voldoen of wanneer wij zijn uitgegaan van door jou verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
  5. 5. Mocht het toch zo zijn dat wij aansprakelijk zijn, dan is onze maximale aansprakelijkheid altijd beperkt tot het bedrag dat onze verzekering in dat geval uitkeert, vermeerderd met ons eigen risico. Keert onze verzekering niet uit (om welke reden dan ook)? Dan is onze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag dat wij in de maand voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis voor onze werkzaamheden hebben ontvangen, met een maximum van €5.000,- in totaal.
  6. 6. De beperkingen van onze aansprakelijkheid gelden niet indien er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan onze kant en de schade daar direct uit voortvloeit.

Artikel 11. Vrijwaring

  1. 1. Jij vrijwaart ons tegen alle aanspraken van derden (zoals kandidaten), de door ons in verband daarmee te maken kosten inbegrepen, welke direct of indirect voortvloeien uit of verband houden met onze werkzaamheden voor jou.

Artikel 12. Verjaringstermijn

  1. 1. De verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren tegen ons is 6 maanden.

Artikel 13. Klachten

  1. 1. Wij hechten veel waarde aan een prettige en duurzame samenwerking. Daarom nemen wij klachten serieus en streven wij ernaar om deze in goed overleg met jou op te lossen.
  2. 2. Heb je een klacht? Laat het ons dan binnen 14 dagen nadat de situatie zich heeft voorgedaan weten via e-mail. Zorg ervoor dat je voldoende informatie verstrekt, zodat wij de klacht goed kunnen beoordelen.
  3. 3. Wij streven ernaar om binnen 14 dagen op je klacht te reageren.
  4. 4. Heb je een klacht over een factuur? Laat het ons dan binnen 14 dagen na de factuurdatum weten. Een klacht geeft je niet het recht om je betaling uit te stellen.

Artikel 14. Overmacht

  1. 1. Als wij door overmacht de overeenkomst (tijdelijk) niet kunnen nakomen, zijn wij niet aansprakelijk. Overmacht kan onder andere bestaan uit ziekte, stakingen, storingen, quarantainemaatregelen, epidemieën, overheidsmaatregelen, niet of te laat geleverde goederen of diensten door toeleveranciers of andere betrokken derden, of andere onvoorziene omstandigheden waar wij geen invloed op hebben.
  2. 2. Duurt de overmacht langer dan 3 maanden? Dan kunnen wij de overeenkomst beëindigen voor het nog niet uitgevoerde deel. Als wij al een deel van de werkzaamheden heb uitgevoerd voordat de overmachtssituatie intrad, brengen wij dat deel in rekening.

Artikel 15. Intellectuele eigendomsrechten

  1. 1. Alles wat wij maken of delen tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijft ons (intellectueel) eigendom of dat van onze licentiegevers.
  2. 2. Je mag de creaties alleen gebruiken voor je eigen bedrijf en voor het afgesproken doel. Wil je de creaties voor een ander doel gebruiken? Dan moeten we hierover nieuwe afspraken maken.
  3. 3. Je gebruiksrecht is niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar, tenzij anders afgesproken.
  4. 4. Materialen, documenten, tools of andere middelen die door ons worden verstrekt, mogen niet worden gedeeld met derden of openbaar gemaakt zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.

Artikel 16. Geschillen

  1. 1. Is er een geschil ontstaan? Dan gaan partijen eerst samen om de tafel zitten om naar een oplossing te zoeken. Lukt het niet een oplossing te vinden, dan is de Rechtbank Oost-Brabant exclusief bevoegd om van het conflict kennis te nemen.
  2. 2. Op de overeenkomst en deze algemene voorwaarden is bij uitsluiting het Nederlands recht van toepassing.

Artikel 17. Last but not least

  1. 1. Wij mogen onze rechten die samenhangen met de overeenkomst overdragen aan anderen. Jij mag dit alleen wanneer wij hiervoor schriftelijk toestemming hebben gegeven.
nmrecruitment logo© Nm recruitment